Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Pozor! Nacházíte se na testovací verzi webových stránek. Obsah zde není garantován a slouží pouze k testování.
Spomocník Všechny články Spomocníka

Spomocník

Digitální technologie ve vzdělávání

Články Spomocníka (1626)
Zobrazení:
Zobrazeno 12 z 1626 položek
Základní vzdělávání Spomocník
8. 12. 2025 0x 72x

EdTech impakt projekt

Zpráva o zajímavé iniciativě norského International Centre for EdTech Impact, které pod vedením původně slovenské profesorky Natálie Ingebretsen Kučírkové realizuje projekt budující standard…
Základní vzdělávání Spomocník
1. 12. 2025 0x 155x

Potlačování nejednoznačnosti v éře AI

Informace o článku dvou vědeckých vysokoškolských pracovníků na portálu UNESCO, který se zabývá problematikou výukového využití generativní AI.
Základní vzdělávání Spomocník
28. 11. 2025 0x 214x

Proč by teenageři neměli používat AI chatboty pro duševní zdraví

O zprávě společnosti Common Sense Media a Stanfordské univerzity informující o nevhodnosti využívání AI chatbotů při řešení duševního zdraví mladistvých.
Základní vzdělávání Spomocník
24. 11. 2025 0x 268x

AI gramotnost podle Gaševiče

Zpráva o obsahu nedávné přednášky jednoho z předních vědců v oboru analýzy vzdělávacích výsledků z australské Monash University.
Základní vzdělávání Spomocník
21. 11. 2025 0x 190x

Na člověka orientovaná společnost v éře AI

Místo na člověka orientovanou AI bychom se měli zaměřit na člověka orientovanou společnost a zároveň vytvářet na člověka orientované vzdělávání, říká Mitchel Resnick a přináší důvody, proč je tento…
Základní vzdělávání Spomocník
18. 11. 2025 0x 165x

CoSN EdTech horizonty v roce 2025

Zpráva o poslední studii mapující budoucí vývoj vzdělávacích technologií z dílny amerického konsorcia CoSN založená na srovnání s toutéž studií z roku 2023.
Základní vzdělávání Spomocník
10. 11. 2025 0x 662x

Je snadnější zůstat hloupý?

Zpráva o tom, co si o problému ovlivňování cílů výuky rozvojem technologií myslí anglická odbornice se zkušenostmi s hodnocením výukových výsledků Daisy Christodoulou.
Základní vzdělávání Spomocník
3. 11. 2025 0x 516x

Jak AI převrací Blooma

Informace o tom, jak některé americké odbornice popisují díky AI převrácené úrovně Bloomovy taxonomie vzdělávacích cílů.
Základní vzdělávání Spomocník
31. 10. 2025 0x 362x

Quantum computing online

Proč studovat quantum computing, jaké jsou výhody online studia, na co se při výběru online kurzu zaměřit, kde hledat ty nejlepší a jak se studiem začít a dál pokračovat? Zodpovězení těchto otázek je…
Základní vzdělávání Spomocník
27. 10. 2025 0x 536x

Dokážeme držet krok s AI?

Zamyšlení nad schopností lidstva zajistit, aby vývoj AI byl přínosný. Vlastně je to problém, který v malém řeší i školství.
Základní vzdělávání Spomocník
20. 10. 2025 0x 510x

Čím chcete být – kuchařem, nebo šéfem?

Výklad jednoho zajímavého podobenství, které má co říci i učitelům.
Základní vzdělávání Spomocník
15. 10. 2025 0x 426x

Gamifikace 2.0 posouvá učení na jinou úroveň

Gamifikace 2.0 pomáhá žákům lépe se učit prostřednictvím herních aktivit, adaptivních výzev, vyprávění příběhů a spolupráce.
Zobrazeno 12 z 1626 položek